Akademisk högtid 2024

Välkommen till Luleå tekniska universitets promotions- och installationshögtid lördagen den 9 november i Kulturens hus i Luleå centrum.

Vid den akademiska högtiden promoveras nyblivna doktorer och hedersdoktorer, nya professorer installeras, nya adjungerade professorer hälsas välkomna och akademiska priser delas ut.

Ceremonin hålls i Stora salen i Kulturens hus.

14:00 Mingel utanför Stora salen

15:30 Dörrarna till Stora salen öppnas

15:45 Alla gäster ska sitta på sina platser. Fri placering, med undantag för reserverade platser längst fram.

16:00 Ceremonin startar

ca 18:00 Ceremonin avslutas

Efter ceremonin följer en bankett på universitetsområdet för deltagare och inbjudna gäster.

Anmälan

Inbjudan med anmälningslänk till ceremoni och bankett skickas ut till deltagare och inbjudna gäster i början av september.

Det går bra att enbart delta under ceremonin i Kulturens hus som extra gäst till ny doktor, hedersdoktor, professor, adjungerad professor eller pristagare. De ska då anmäla dig via akademiskhogtid@ltu.se senast 7 november 2024 för att få din inträdeskod.

in 1 month
Kulturens Hus